10 marca 2020 „Gajowickie Skrzaty” wzięły udział w zabawie edukacyjnej pt.: „Matematyka na wesoło”, organizowanej w ramach Dobrych Praktyk Pedagogicznych. „Gajowickie Skrzaty” z grupy V pokazały, że królowa nauk – matematyka, to nie tylko liczenie ale także piosenki, wiersze i tańce.
A potem przyszedł czas na wesołe zabawy matematyką w poszczególnych strefach aktywności:
Dzieci młodsze 3 – 4 latki:
- Strefa figur i cyfr – poznawały figury geometryczne z wykorzystaniem wierszy i piosenek. Kolorowymi bibułkami w kolorze ,,grupowego skrzata” wykleiły numer grupy, oraz wykonały pracę plastyczną z wykorzystaniem figur geometrycznych.
- Strefa liczenia – wesoło bawiły się z biedronką Czterokropką w liczenie … kropek.
- Strefa zabaw ruchowych ,,Ćwiczę i liczę” – ćwiczyły i liczyły wspólnie z panem Piotrem – nauczycielem gimnastyki ogólnorozwojowej.
Dzieci starsze 5 – 6 latki:
- Strefa figur i cyfr – utrwaliły figury geometryczne w oparciu o ,,Bajki o figurach”. Tworzyły kompozycję z figur geometrycznych według własnego pomysłu oraz wyklejały numer grupy kulami bibuły w kolorze ,,grupowego skrzata”.
- Strefa mierzenia – bawiły się w parach mierząc obwody części ciała, i zaznaczając wyniki na kartach pracy (wykorzystano graficzny schemat dziecka oraz miarki). Oglądały również filmy edukacyjne: „Smok Edzio-liczymy”, „Bajki Gilusia – kształty”, „Bajki Gilusia -cyfry”.
- Strefa gier – wzięły udział w grze zespołowej pt.: Wielki wyścig samochodowy”, oraz bawiły się w gry stolikowe o charakterze matematycznym: domino matematyczne, cyferki, tangram, układam i liczę, sudoku itp.
Matematyka jest wesoła!
Zabawa edukacyjna „Matematyka na wesoło”, została zorganizowana w ramach dobrych praktyk pedagogicznych.
Cele:
- rozwijanie zainteresowania matematyką;
- doskonalenie umiejętności matematycznych;
- zapoznanie dzieci z figurami geometrycznymi;
- wspieranie wielokierunkowej aktywności dziecka poprzez organizację warunków sprzyjających nabywaniu doświadczeń w rożnych sferach: poznawczej, emocjonalnej, społecznej i fizycznej;
- wzmacnianie poczucia wartości dziecka oraz potrzeby tworzenia relacji osobowych i uczestnictwa w grupie;
- współdziałanie z całą społecznością przedszkolną na rzecz warunków umożliwiających rozwój tożsamości dziecka;
- kreowanie sytuacji prowadzących do poznania przez dziecko wartości i norm społecznych.
Dziękujemy za wspólną wesołą zabawę!