„Poznajemy pracę kucharza i intendenta”
Spotkanie dzieci z grupy III z paniami kucharkami: panią Elą i panią Anią oraz panią intendentką – panią Kamilą
Skąd w przedszkolu wzięło się na stole śniadanie? Skąd wziął się obiad? Czy wystarczy powiedzieć magiczne słowo: „Stoliczku, nakryj się!”? Dzieci w rozmowie z paniami kucharkami zgodnie orzekły, że aby „wyczarować” posiłek, trzeba włożyć mnóstwo pracy i zaangażowania; trzeba też wcześniej go zaplanować, zakupić odpowiednie produkty spożywcze. Za każdym posiłkiem dziecka w przedszkolu stoją nasze panie kucharki – pani Ela i pani Ania -„bohaterki dnia codziennego” – wspólnie z panią intendentką, panią Kamilą planują wszystkie posiłki. Dzieci stwierdziły również, że aby zostać kucharzem trzeba lubić: przebywać w kuchni, gotować i patrzeć jak inni jedzą przygotowane przez nas potrawy. W kuchni trzeba być bardzo ostrożnym, uważać żeby się nie poparzyć i nie skaleczyć a jednocześnie wszystkie czynności wykonywać szybko, by zdążyć z posiłkiem na czas. Kucharz powinien też mieć na sobie odpowiednie ubranie. Panie kucharki i pani intendentka często przychodzą w trakcie posiłków do dzieci – obserwują czy posiłki, które zaplanowały i przygotowały smakują dzieciom? Co dzieci jedzą najchętniej, a czego jeść nie lubią?
Podczas poznawania pracy kucharza i intendenta dzieci:
- w formie zabawowej odgrywały role kucharza –podejmowały próby posługiwania się przyborami i narzędziami kuchennymi zgodnie z ich przeznaczeniem;
- w zabawie plastycznej obrysowywały i malowały farbami naturalne przybory i narzędzia kuchenne;
- malowały i wycinały postacie obu pań kucharek i pani intendentki.
Czy jak dorosnę będę kucharzem? Czy lubię gotować? Czy gotowanie sprawia mi przyjemność? Może będę szefem kuchni dużej restauracji, kucharzem w wojsku, na okręcie, a może dietetykiem?